Czym charakteryzuje się skuteczna reklama

Czy idąc do sklepu, kupujemy produkt czy tylko obietnicę jego otrzymania? Głupie pytanie? Nie koniecznie, przynajmniej kiedy realizujesz kampanię reklamową w polskich mediach!

E-handel

Autor: www.sxc.hu
Źródło: www.sxc.hu
Czy nie drażni nas sytuacja, w której wzrost sprzedaży utożsamia się z działaniem tylko jednego działu – sprzedaży? A dodatkowo gratyfikacja finansowa za sukces zostaje przyznana właśnie temu teamowi! A nam marketingowcom, przypada satysfakcja z dobrze wykonanej pracy oraz uścisk dłoni szefa.

Często stosowanym sposobem rozliczania reklamy w naszym kraju jest system “płać za emisję”, niezależnie od tego z jakim medium mamy do czynienia. Ten tzw. model emisyjny, w sieci nazywany jest mianem CPM (Cost per Mille – koszt za tysiąc odsłon) choć jest obowiązującym w mediach, jest wyjątkowo mało korzystny z punktu widzenia reklamodawców zabiegających o efekty sprzedażowe. Dlaczego? Firmy wydając miliony złotych na kampanie reklamowe, “kupują” jedynie mglistą obietnicę zwiększenia sprzedaży, nie znając całkowicie skuteczności swoich działań. Żadne bowiem medium nie gwarantuje efektów realizowanych kampanii. Po prostu, to co kupujemy w domu mediowym lub bezpośrednio w stacji telewizyjnej czy radiowej to gwarancja emisji naszej reklamy. Kliknij agencja public relations aby dowiedzieć się więcej!

A gdyby na przykład można było zaplanować, że realizując kampanie reklamową przy określonym budżecie, zwiększymy sprzedaż do poziomu X – czyli pozyskujemy Y nowych klientów? I nie była by to tylko mglista obietnica, a rzeczywista obwiązująca umowa z mediami. Wtenczas, zarówno nasza satysfakcja zawodowa, jak i finansowa miałyby się znacznie lepiej. Co ważne, marketing nie byłby już wsparciem dla sprzedaży oraz kosztem w firmie! Ważny jest w tym branding, Wrocław to miejsce, w którym znajdziemy kilka rewelacyjnych agencji, jak .

Realizowanie kampanii reklamowych w modelu “płać za sukces” można też stosować długofalowo. A co najważniejsze, środki na ten typ promocji mogą obciążać budżetu sprzedażowy. W Polsce, co prawda praktycznie nie dywersyfikuje się kampanii reklamowych na te realizowane z budżetów marketingowych i sprzedażowych, nie mniej warto pochylić się nad takim podejściem i zacząć realizować kampanie online z budżetu sprzedażowego. Ważne jest również kreowanie wizerunku firmy, czyli branding.

W znanym brytyjskim magazynie “The Economist”, w tekście poświęconym reklamie online, autor dowodzi: “To koniec marketingu! Przynajmniej takiego jaki znamy… Jeżeli chcesz skutecznie kontrolować marketing we własnej firmie, a przede wszystkim monitorować efektywność promocji online oraz koszty takich działań, zacznij korzystać z modelu >>płać za sukces<<. Wówczas przestanie on być wyłącznie źródłem kosztów w Twojej firmie. Dzięki temu modelowi wydatki na reklamę stają się kosztami zmiennymi firmy, które skutecznie zwiększają jej zysk." Tak więc reklama agencja interaktywna w modelu “płać za efekt” jest kosztem, ale co ważniejsze kosztem zmiennym. Im więcej sprzedajemy, tym więcej możemy wydać na tego typu reklamę!