Jakimi parametrami wyróżniają się opony na lato i zimowe? Dlaczego są tak ważne? Jakie są różnice?

często mamy niedogodnośćz wymianą opon, czy to z letnich na zimowe, czy na odwrót. Nie wiadomo, do końca, z czego to wynika, ale w końcu jasnym jest fakt, że opony posiadają bardzo istotny wpływ na bezpieczeństwo podczas jazdy. Być może ta nasza ignorancja wynika z niewiedzy, z niewielkiej liczby wiadomości, czym jest opona zimowa a czym opona letnia. jakie są różnice, dlaczego istotne jest to, że pasują do konkretnej pory roku?

opony samochodowe

Autor: Nikita Novozhilov
Źródło: http://www.flickr.com

Opona zimowa charakteryzowana jest właśnie tak, z powodu tak zwanych lamelków, które zapewniają przyczepność na śniegu. Odznacza się dość małymi i wysokimi klockami – bieżnik ma grubość zazwyczaj większą niż 11 milimetrów. Oponawydaje sięjakby poprzecinana różnymi większymi kanałami i mniejszymi nacięciami. umożliwiają one odpowiednie odprowadzaniewilgoci. Przy tym, wgłębienia oferują wysoką prędkośćjazdy przez głęboką wodę. Miękka mieszanka, czyli bieżnik opony na zimę powinien uginać sięprzy nacisku palców, gwarantuje bardziej niezawodną przyczepność w ujemnych temperaturach. Spis produktów znajdziesz na stronie: Opony dostawcze letnie

Opona letnia, w odróżnieniu od opony zimowej nie ma lamelków. Klocki i gumy, które stykają się z asfaltemmają raczej większą powierzchnię, są za to trochę niższe. Nowe opony mają zwykle od 6 do 10 milimetrów głębokości bieżnika. Nacięć może być mniej lub więcej, azależy to od tego do czego mamy używać opony. Mieszanka charakteryzuje się dość znaczną twardością,z pewnością jest tak, gdy porównamy je z oponami zimowymi. Artykuł dzięki uprzejmości: http://www.hurtopony.pl/

opona samochodowa

Autor: Jonathan Rolande
Źródło: http://www.flickr.com

A jak się odnosi do tego mieszanka gumy a temperatura? mnóstwo ludzi to bagatelizuje, a tak naprawdę to niezwykle istotny wyznacznik. Można powiedzieć, że powinniśmy być zobligowani zmieniać ogumienie aż cztery razy do roku. Tak, to może dla kogośniepojęte, ale właściwie byłoby, gdybyśmy to zastosowali na zimę, na wiosnę, na lato oraz jesień, razem daje to trzy komplety. Dlaczego?

Letnia opona gwarantująca optymalna przyczepność w temperaturach z zakresu 10-20 stopni Celsjusza, nie spełnia swojego zadania w temperaturach powyżej 35 stopni. Z kolei opona mogąca zapewnić przyczepność przy temperaturze asfaltu w graniach około 40 stopni Celsjusza, będzie się ślizgać przy temperaturze niższej niż 20 stopni. co to znaczy? Im bardziej gorące letnie dni tym powinniśmy zakładać opony, niż te, na których bazujemy na przykład w okresie wiosennym.